czwartek, 27 lutego 2014

inbound.org - Inbound Marketing do kwadratu!

inbound.org

Inbound Marketing do kwadratu!


Nie wiem, czy mieliście okazję korzystać z inbound.org.

Jest to platforma stworzona przez ludzie z SEOmoz i Hubspot.

Zasada jest prosta: Jeśli znajdziesz coś ciekawego w sieci i mieści się to w obszarze marketingu (a jeszcze lepiej Inbound Marketingu, to dzielisz się, lub rozpoczynasz dyskusję. Inni użytkownicy mogą oceniać treść, którą udostępniłeś poprzez oddanie na Ciebie głosu, bądź zaniechanie takiej akcji. Brzmi dziwnie...?


Lista zalet:

- jeśli reprezentujesz agencję Content Marketingu, bądź sam tworzysz content na potrzeby swojej firmy i jest on wartościowy, możesz pozyskać sporo dobrej jakości linków do strony

- możesz zapoznać ludzi z branży swoimi pomysłami i pozyskać w ten sposób Partnerów

- możesz budować swój wizerunek w branży

- możesz się uczyć

- możesz starać się pozyskać pracowników w oparciu o ich przekonania dotyczące marketingu


Biorąc pod uwagę założenia White Hat SEO, które to tyczą się pozyskiwania "prawdziwie naturalnych linków", oraz ogromny wzrost zainteresowania Content Marketingiem, warto skierować swój wzrok na inbound.org i to zarówno pod kątem możliwych do uzyskania efektów marketingowych, jak również pod kątem ewentualnej inwestycji w podobne rozwiązanie w Polsce. Pomysł jest - zasada prosta, a polski rynek chłonny.

... zły pomysł?


Wracając zaś do wątku, czy nie uważacie, że to perfekcyjny pomysł, stworzyć platformę skupiającą informacje na temat m. in. Inbound Marketingu i zaimplementować w jej modelu schemat samoistnej promocji w ramach strategii Inbound Marketingu (docieranie z wartościową informacją dokładnie tam, gdzie znajduje się grupa docelowa, gdzie - co należy zaznaczyć - treść ta jest naprawdę wartościowa dla odbiorcy).

Tak, czy inaczej można przypuszczać, że ten rok będzie znów okrzyknięty rokiem Mobile Marketingu, Inbound Marketingu, czy RTB, szkoda tylko, że w zasadzie nie ma ciekawych i innowacyjnych rozwiązań ukierunkowanych na tę strategię, która to - jak już kiedyś było wspomniane - jest strategią nie tyle marketingową, co odnoszącą się do procesów w wielu działach firmy.
Tyle z inboundowych przemyśleń na dziś...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz