sobota, 1 lutego 2014

Inbound, inbound, inbound marketing.

Skuteczny Inbound Marketing

Inbound, inbound, inbound marketing.

Inbound Marketing  jest nie tylko strategią marketingową - jest również filozofią, której zakres wykracza daleko poza działania marketingowe.

Sercem Inbound Marketingu jest odejście od strategii opartej na produkcie i pełna koncentracja na Odbiorcy.

Dotyczy to nie tylko Działu Marketingu, ale całej organizacji, która powinna zadecydować, czy jest gotowa na dostarczanie swoim Odbiorcom dodatkowej wartości w postaci atrakcyjnej i pożądanej przez Nich treści. Pytanie o gotowość nie jest tu przypadkowe - reorganizacja sposobu myślenia o Kliencie kosztuje.

Wdrożenie koncepcji Klienta Przychodzącego powinno obejmować swoim zakresem m. in. dział sprzedaży, który powinien mieć dostęp do "głosu Klientów" na bieżąco. Jeśli Inbound Marketing kreuje wartość w postaci dobrze obranej treści w odpowiednim czasie i sytuacji, to naturalną jego konsekwencją będzie dojrzewanie leadów, które to powinni niezwłocznie, wedle przygotowanego schematu, obsłużyć handlowcy.

Biorąc to pod uwagę, łatwo zauważyć, że wdrożenie opisywanej strategii, jest spójne z wieszczoną od dawna integracją Działu Sprzedaży i Działu Marketingu.

Podobnie sytuacja wygląda jeśli spojrzymy na relacje Działu Marketingu i Działu IT w tym procesie. Otóż - jak łatwo zauważyć - to marketing zyskuje decydujący głos w zakresie doboru potrzebnych rozwiązań. IT rekomenduje technologię, oraz wdraża, ale nowoczesne rozwiązania IT, to budżety raczej marketingowe, lub sprzedażowe, niż IT. :)

Podsumowując: Wdrożenie koncepcji Inbound Marketingu w firmie warto powiązać z integracją, lub zacieśnieniem współpracy działów IT i Marketingu, lub Marketingu i Sprzedaży. Jest to dobre, ponieważ zapewnia z zasady, lepszą komunikację między działami, oraz uspójnienie celów.

Sam Inbound Marketing jest najlepszym obecnie dostępnym rozwiązaniem dla firm, które odpowiedzialnie i długofalowo patrzą na swój biznes. Wynika to z tego, że koncentracja na Kliencie, oraz zapewnienie najwyższej możliwej jakości obsługi jest - paradoksalnie w przeciwieństwie do ceny - jedynym obszarem na którym warto rywalizować w kontekście biznesowym w dzisiejszych czasach.

Największe spółki wykorzystują z powodzeniem Inbound Marketing w swoich działaniach marketingowych.

Ciekawe infografiki na temat

Inbound Marketing

:

http://www.pinterest.com/inboundmktnews/inbound-marketing/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz