środa, 5 lutego 2014

Inbound Marketing - przykładowa kampania.

Inbound Marketing


z definicji powinien dostarczać wartościowej treści.

Rolą działań Inbound Marketingowych powinno jednak również angażowanie osób odwiedzających stronę, oraz odpowiednie dostarczanie wiedzy wtedy, kiedy może być przez potencjalnego Klienta pożądana.


Przykładowy scenariusz działań:

Inbound Marketing


1. E-mail marketing.
Jedną z łatwiejszych metod, którymi możemy "przyciągnąć" użytkownika jest e-mail marketing. Dobrze zoptymalizowana kampania e-mail marketingowa, zrealizowana na odpowiednio stargetowanej grupie docelowej jest prostym rozwiązaniem, dzięki któremu możemy poinformować Klienta o naszym istnieniu.

2. CTA (Call To Action).
Samo wysłanie e-mailingu jest przykładem komunikacji, gdzie możliwości reakcji są dwie i jest to odpisanie na maila, lub rezygnacja z tego czynu.
Zgodnie z założeniami Inbound Marketingu, powinniśmy oferować Klientowi dokładnie tego, czego w danym momencie potrzebuje.
W tym momencie warto wykorzystać przycisk Call To Action, aby pomóc Klientowi w podjęciu decyzji odnośnie tego, co ma zrobić.
Dobrze wkomponowany w treść mailingu button CTA nie powinien burzyć porządku i estetyki wiadomości, a efektywność całego narzędzia dzięki jego użyciu wzrośnie.

3. LP (Landing Page).
Opisywany w poprzednim punkcie przycisk CTA, powinien linkować na specjalnie przygotowaną pod kampanię stronę (Landing Page), gdzie użytkownik otrzyma łatwo dostępny zestaw informacji na temat, który zadeklarował, jako interesujący klikając przycisk Call To Action.
Opisywane elementy przedstawianego procesu mogą stanowić założenia lejka sprzedaży.

4. Formularz. 
Na proponowanej przez nas stronie docelowej warto umieścić co najmniej 2 elementy: Formularz, oraz materiał do pobrania. Wypełnienie formularza powinno być obligatoryjne dla osób, które będą chciały ściągnąć materiał. W formularzu możemy zapytać na przykład o planowane wydatki marketingowe, lub firmę, którą użytkownik chciałby nam zarekomendować. W opisywanym scenariuszu formularz na dane kontaktowe nie będzie miał większego sensu, ponieważ kampania zaczyna się od akcji e-mail markeginowej (więc maile mamy).

5. Download. 
Materiał, który udostępniamy do pobrania powinien prezentować sobą realną wartość dla naszego potencjalnego Klienta. Świetnie sprawdzają się poradniki, porównania, raporty. Koszt ich przygotowania jest z reguły dość wysoki, jednak jest to nieoceniona inwestycja w przypadku długofalowych kampanii marketingowych.

6. Thank you e-mail.
Po pobraniu, nasz potencjalny Klient powinien dostać maila z podziękowaniem za wypełnienie formularza. W mailu, lub na stornie do której mail kieruje możemy "zaszyć" kod remarketingowy tak, aby w późniejszym czasie mieć możliwość dostarcia np. tylko do osób, które pobrały materiał również przy użyciu innych narzędzi (np. Google AdWords).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz