Widać już co najmniej kilku graczy, którzy angażują się w temat.
Potencjał rynku jest spory i można wyróżnić co najmniej następujące role w tym ekosystemie:
- Agencja Inbound Marketingu - pełna obsługa strategii Inbound Marketingowej:
- produkcja treści: teksty, grafiki, zdjęcia, infografiki
- publikacja treści: blogi, artykuły sponsorowane, wartościowe katalogi stron
- promocja treści: różne narzędzia; z reguły rozliczenie w CPC
- SEO: pozycjonowanie stron (z reguły poza stroną firmową, pozycjonuje się przy okazji np. blogi)
- dostarczanie wartościowych linków z dedykowanych stron zapleczowych
- Agencja Content Marketingu - produkcja treści:
- copywriting
- grafika
- infografiki
- Społeczności - promocja treści:
- efekt wirusowy - dobrej jakości treści zyskuje widoczność, przez co zwiększa się jej zasięg
- Dostawcy narzędzi do Inbound Marketingu - publikacja i promocja treści:
- aplikacje do growth hackingu
- aplikacje do buzz marketingu
- aplikacje analityczne
Mając świadomość tego, jak duży jest potencjał, można łatwiej uświadomić sobie jak nieuchronne są zmiany w naszej rzeczywistości marketingu online.
Przy tak dużych inwestycjach w firmy, narzędzia, rozwiązania, nie może być tak, że ten rynek nie urośnie do ogromnych rozmiarów.
W moim przekonaniu Inbound Marketing jest przyszłością. Do tego jeszcze nowoczesne kampanie efektywnościowe RTB i wszystko... :)
Zastanawia mnie jedynie kto wygra wyścig po koszulkę lidera w obszarze Inbound Marketingu:
Czy będą to firmy, które wyewoluują z agencji SEO i mając świadomość tego, co w algorytmie piszczy zdobędą przewagę? A może freelancerzy-copywriterzy, którzy potrafią mega-szybko klecić dobre teksty pod SEO?
Osobiście obstawiam na agencje SEO. Jednak - co zawsze będę podkreślać - Inbound Marketing to realizacja pryncypiów White Hat SEO. Dobra jakościowo treść popularyzowana wirusowo, naturalnie przez ludzi ze względu na swą atrakcyjność.
Wracając do głównego wątku rynku Inbound Marketingu w Polsce, mam swoje typy, ale nie zdradzę. :) Powiem tylko, że widzę duże możliwości na tym gruncie na rynku małych, wyspecjalizowanych agencji marketingu online. Tam są ludzie, którzy posiadają wiedzę i potrafią szybciej reagować na dynamicznie zmieniające się realia SEO. Dynamika w działaniu to kwestia strategiczna w Inbound Marketingu.
... dynamika i precyzja!
Przy tak dużych inwestycjach w firmy, narzędzia, rozwiązania, nie może być tak, że ten rynek nie urośnie do ogromnych rozmiarów.
W moim przekonaniu Inbound Marketing jest przyszłością. Do tego jeszcze nowoczesne kampanie efektywnościowe RTB i wszystko... :)
Zastanawia mnie jedynie kto wygra wyścig po koszulkę lidera w obszarze Inbound Marketingu:
Czy będą to firmy, które wyewoluują z agencji SEO i mając świadomość tego, co w algorytmie piszczy zdobędą przewagę? A może freelancerzy-copywriterzy, którzy potrafią mega-szybko klecić dobre teksty pod SEO?
Osobiście obstawiam na agencje SEO. Jednak - co zawsze będę podkreślać - Inbound Marketing to realizacja pryncypiów White Hat SEO. Dobra jakościowo treść popularyzowana wirusowo, naturalnie przez ludzi ze względu na swą atrakcyjność.
Wracając do głównego wątku rynku Inbound Marketingu w Polsce, mam swoje typy, ale nie zdradzę. :) Powiem tylko, że widzę duże możliwości na tym gruncie na rynku małych, wyspecjalizowanych agencji marketingu online. Tam są ludzie, którzy posiadają wiedzę i potrafią szybciej reagować na dynamicznie zmieniające się realia SEO. Dynamika w działaniu to kwestia strategiczna w Inbound Marketingu.
... dynamika i precyzja!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz