sobota, 1 lutego 2014

Inbound Marketing w Polsce.

Popularyzacja Inbound Marketingu na naszym rynku marketingu online, nabiera tempa w ostatnich czasach.

Widać już co najmniej kilku graczy, którzy angażują się w temat.

Potencjał rynku jest spory i można wyróżnić co najmniej następujące role w tym ekosystemie:
  • Agencja Inbound Marketingu - pełna obsługa strategii Inbound Marketingowej
    • produkcja treści: teksty, grafiki, zdjęcia, infografiki 
    • publikacja treści: blogi, artykuły sponsorowane, wartościowe katalogi stron
    • promocja treści: różne narzędzia; z reguły rozliczenie w CPC
    • SEO: pozycjonowanie stron (z reguły poza stroną firmową, pozycjonuje się przy okazji np. blogi) 
    • dostarczanie wartościowych linków z dedykowanych stron zapleczowych 
  • Agencja Content Marketingu - produkcja treści: 
    • copywriting 
    • grafika 
    • infografiki 
  • Społeczności - promocja treści: 
    • efekt wirusowy - dobrej jakości treści zyskuje widoczność, przez co zwiększa się jej zasięg 
  • Dostawcy narzędzi do Inbound Marketingu - publikacja i promocja treści: 
    • aplikacje do growth hackingu 
    • aplikacje do buzz marketingu 
    • aplikacje analityczne 
Mając świadomość tego, jak duży jest potencjał, można łatwiej uświadomić sobie jak nieuchronne są zmiany w naszej rzeczywistości marketingu online.

Przy tak dużych inwestycjach w firmy, narzędzia, rozwiązania, nie może być tak, że ten rynek nie urośnie do ogromnych rozmiarów.

W moim przekonaniu Inbound Marketing jest przyszłością. Do tego jeszcze nowoczesne kampanie efektywnościowe RTB i wszystko... :)

Zastanawia mnie jedynie kto wygra wyścig po koszulkę lidera w obszarze Inbound Marketingu:

Czy będą to firmy, które wyewoluują z agencji SEO i mając świadomość tego, co w algorytmie piszczy zdobędą przewagę? A może freelancerzy-copywriterzy, którzy potrafią mega-szybko klecić dobre teksty pod SEO?

Osobiście obstawiam na agencje SEO. Jednak - co zawsze będę podkreślać - Inbound Marketing to realizacja pryncypiów White Hat SEO. Dobra jakościowo treść popularyzowana wirusowo, naturalnie przez ludzi ze względu na swą atrakcyjność.

Wracając do głównego wątku rynku Inbound Marketingu w Polsce, mam swoje typy, ale nie zdradzę. :) Powiem tylko, że widzę duże możliwości na tym gruncie na rynku małych, wyspecjalizowanych agencji marketingu online. Tam są ludzie, którzy posiadają wiedzę i potrafią szybciej reagować na dynamicznie zmieniające się realia SEO. Dynamika w działaniu to kwestia strategiczna w Inbound Marketingu. 

... dynamika i precyzja!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz